Ustawa o sprzedaży konsumenckiej nakłada na sprzedawcę szereg obowiązków. W szczególności jest to konieczność dokładnego informowania klienta o właściwościach sprzedawanego towaru.
Sprzedawca ma obowiązek:
- Podawać w czytelny sposób cenę oferowanego towaru oraz jego cenę jednostkową, jeśli sprzedawany jest na wagę, na metry lub na sztuki. Ten rodzaj podawania ceny obowiązuje również w jego reklamie.
- W szczególnych przypadkach, gdy towar sprzedawany jest na raty lub na zamówienie lub za cenę powyżej dwóch tysięcy złotych, sprzedawca ma obowiązek potwierdzić na piśmie wszystkie istotne warunki umowy, jak całkowitą cenę, rodzaj towaru i jego ilość.
- W pozostałych przypadkach taka umowa może być sporządzona na życzenie kupującego. Powinna zawierać co najmniej informacje o adresie sprzedawcy, nazwę i rodzaj zakupionego towaru, jego ilość i cenę.
- Towar przeznaczony do sprzedaży powinien mieć czytelny opis w języku polskim. W szczególności musi zawierać nazwą towaru, producenta i importera oraz kraj pochodzenia. Jeśli jest to wymagane odrębnymi przepisami, towar powinien posiadać wymagane certyfikaty, atesty, oznaczenie o dopuszczeniu do obrotu i energochłonność.
- Sprzedawca ma obowiązek przekazać zakupiony towar razem z jego wyposażeniem, dokumentacją w języku polskim. Instrukcja obsługi musi zawierać ilustracje graficzne w powszechnie zrozumiałej formie.
- Na żądanie klienta, sprzedający musi wyjaśnić znaczenie poszczególnych punktów umowy.
- Punkt sprzedaży musi spełniać warunki umożliwiające kupującemu, wybór towaru, sprawdzenie jego działania, jakości i kompletności wyposażenia.
|